پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته چهارشنبه 10 شهریور 1400/ شماره 351
رکورد بیشترین عرضه سال 1400،ثبات دلار نیمایی در 22.900،تکرار دلار صرافی ملی،کاهش ادامه دار قیمت های بازار،عقب نشینی نفت به 72 دلار،بورس تهران هفته را افزایشی به پایان برد

 رکورد بیشترین عرضه سال 1400
کارنامه معاملات محصولات پلیمری در هفته دوم شهریور ماه در حالی بسته شد که به دلیل عرضه پت های بطری و نساجی برای جبران کسری در روز شنبه و یکشنبه، باعث شد عرضه های این هفته رکورد هفته گذشته را نیز بشکند و بیشترین عرضه سال 1400، به نام هفته دوم شهریور، ثبت شود.
اما علی رغم اینکه عرضه ها نسبت به هفته اول شهریور ماه 2,179 تن افزایش داشت، معاملات اما 13,273 تن کمتر شد که شاید دلیل کاهش معاملات ریزش دلار باشد. خوب است بدانیم 73.6 درصد عرضه های این هفته معامله شد و درصد معاملات به عرضه این هفته 14.5 درصد نسبت به هفته قبل کمتر شد. تحلیل بازار این هفته محصولات پلیمری را در پست تحلیلی فردا، پنجشنبه 11 شهریور ماه در ویکی پلاست دات آی آر، بخوانید.

ثبات دلار نیمایی در 22.900
میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز به 22 هزار و 954 تومان رسید و نسبت به دلار قیمت های پایه یکشنبه، 17 تومان افزایش یافت. نکته مهم دلار نیمایی امروز عقب نشینی قیمت میانگین روزانه از کانال 22 هزار و 900 تومان به کانال 22 هزار و 800 تومان است. یعنی احتمالا در قیمت های پایه هفته بعد، نیما، نقش کم رنگی خواهد داشت.

تکرار دلار صرافی ملی
دلار صرافی که روز گذشته را با 303 تومان افزایش و در قیمت 26 هزار و 661 تومان به پایان رساند، امروز هم بدون تغییر نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، 26 هزار و 661 تومان قیمت گذاری شد. دلار آزاد اما کاهشی بود و امروز به 27 هزار و 100 تومان رسید تا اختلاف دلار آزاد و صرافی به 439 تومان باشد. 

کاهش ادامه دار قیمت های بازار 
قیمت های بازار امروز هم مثل دو روز قبل، روی مدار نزولی قرار داشت و عمده گروه ها ریزش قابل توجهی را نسبت به قیمت های دیروز رقم زدند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس سنگین فیلم، سبک خطی و سنگین بادی بیشترین کاهش را داشتند و بین 500 تا 1300 تومان اُفت قیمت را ثبت کردند. گروه پ پ ها عمدتا یا بدون تغییر بودند یا کاهش اندکی را تجربه کردند.

عقب نشینی نفت به 72 دلار
قیمت نفت که معاملات روز گذشته را با 73 آغاز کرد در ادامه به کانال 72 دلار عقب نشینی کرد و معاملات امروز را نیز با همین قیمت آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 15:00: 72 دلار و 4 سنت بود.

بورس تهران هفته را افزایشی به پایان برد
بورس تهران که طی هفته روند کاهشی داشت، آخر هفته را صعودی به اتمام رساند و شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات امروز با 24 هزار و 536 واحد افزایش به 1 میلیون و 520 هزار صعود کرد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟